Lage En Hogere Te Verwarmen Ruimte
Citaat van Gast op 27 november 2012, 00:30Beste
Mijn living bestaat uit 2 delen, een rechthoek bestaande uit 2 maal 4m op 4m.
De ene ligt 70 cm hoger dan de andere en heeft een plafondhoogte van 4.40m (zadeldak), de onderste heeft een plafondhoogte van 2m70.Als ik mijn kachel nu in de hoogste ruimte plaats, zou de ruimte in de laagste dan helemaal koud blijven of zou dit best meevallen nadat het hoge plafond door de warmte verzadigd is?
Iemand ervaring hiermee?
Mvg
Koen.
Beste
Mijn living bestaat uit 2 delen, een rechthoek bestaande uit 2 maal 4m op 4m.
De ene ligt 70 cm hoger dan de andere en heeft een plafondhoogte van 4.40m (zadeldak), de onderste heeft een plafondhoogte van 2m70.
Als ik mijn kachel nu in de hoogste ruimte plaats, zou de ruimte in de laagste dan helemaal koud blijven of zou dit best meevallen nadat het hoge plafond door de warmte verzadigd is?
Iemand ervaring hiermee?
Mvg
Koen.
Citaat van kachelman op 4 december 2012, 09:21warmte stijgt dus zou ik persoonlijk de kachel in het laagste punt zetten.
een andere optie is om in het hoogste punt een kamer ventilator te hangen zodat je de warmte naar beneden forceert.
warmte stijgt dus zou ik persoonlijk de kachel in het laagste punt zetten.
een andere optie is om in het hoogste punt een kamer ventilator te hangen zodat je de warmte naar beneden forceert.
