Afvoerpijp installeren
Citaat van Ho-Kan op 14 januari 2011, 13:37In onze woning uit 1932 zitten twee gemetselde kanalen van de oude gaskachels welke vroeger in de woonkamer stonden. De gaskachels zijn inmiddels weg en ik haal vanavond een Bodart Gonay 650 op. Dit is een inbouwhaard voor hout.
De kanalen zijn circa 23cm x 23cm en het bovenste stuk (de schoorsteen) is rond aan de binnenkant en heeft een kleinere diameter (afmeting onbekend). Wat is de beste aanpak om de afvoerpijp aan te sluiten? Kan iemand mij hierin adviseren?
In onze woning uit 1932 zitten twee gemetselde kanalen van de oude gaskachels welke vroeger in de woonkamer stonden. De gaskachels zijn inmiddels weg en ik haal vanavond een Bodart Gonay 650 op. Dit is een inbouwhaard voor hout.
De kanalen zijn circa 23cm x 23cm en het bovenste stuk (de schoorsteen) is rond aan de binnenkant en heeft een kleinere diameter (afmeting onbekend). Wat is de beste aanpak om de afvoerpijp aan te sluiten? Kan iemand mij hierin adviseren?
Citaat van kachelman op 17 januari 2011, 14:35als het kanaal niet lek is zou ik een verloop van vierkant naar rond nemen die conisch toeloopt.
Zodoende kan er nooit as blijven liggen.
Het bovenste stukje van het rookkanaal is waarschijnlijk een bruin potje ook wel gresbuis genoemd,deze zal 150MM zijn.
Mocht de kachel slecht trekken dient u deze te verwijderen en een trekkap te monteren in formaat van 200mm.
als het kanaal niet lek is zou ik een verloop van vierkant naar rond nemen die conisch toeloopt.
Zodoende kan er nooit as blijven liggen.
Het bovenste stukje van het rookkanaal is waarschijnlijk een bruin potje ook wel gresbuis genoemd,deze zal 150MM zijn.
Mocht de kachel slecht trekken dient u deze te verwijderen en een trekkap te monteren in formaat van 200mm.
