schoorsteen 150 of 200
Citaat van jesper op 2 juli 2009, 19:50jo kachelman, wij willen een rookkanaal aanschaffen in ons huis wat is de beste diameter 150 of 200?
ik zag ook verschillende merken holetherm,poujoulat en er werdt mij ook van helex aangeboden.
met andere woorden help mij <img src="http://www.kachelforum.nl/style_emoticons//wink.gif" style="vertical-align:middle" emoid=";)" border="0" alt="wink.gif" />
jo kachelman, wij willen een rookkanaal aanschaffen in ons huis wat is de beste diameter 150 of 200?
ik zag ook verschillende merken holetherm,poujoulat en er werdt mij ook van helex aangeboden.
met andere woorden help mij <img src="http://www.kachelforum.nl/style_emoticons//wink.gif" style="vertical-align:middle" emoid=";)" border="0" alt="wink.gif" />
Citaat van kachelman op 3 juli 2009, 15:02Beste Jesper,
Het ligt er aan wat voor kachel je neemt.
200 is vaak voor de inbouwhaarden noodzakelijk terwijl een voorzetkachel 150MM al genoeg vind.en qua merk als je geen omkokering neemt moet je Isoduct nemen, deze is als enige gekeurd zonder omkokering.
met omkokering zijn holetherm,poujoulat,helex,tubest,stb gewoon goede kanalen.Mvg de Kachelman
Beste Jesper,
Het ligt er aan wat voor kachel je neemt.
200 is vaak voor de inbouwhaarden noodzakelijk terwijl een voorzetkachel 150MM al genoeg vind.
en qua merk als je geen omkokering neemt moet je Isoduct nemen, deze is als enige gekeurd zonder omkokering.
met omkokering zijn holetherm,poujoulat,helex,tubest,stb gewoon goede kanalen.
Mvg de Kachelman
