of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

bambino pelgrim

ik heb een bambino 70T van pelgrim gekocht. Deze kachel heeft een horizontale uitlaat. Mag ik deze uitlaat horizontaal verlengen door de muur naar buiten? dat is de makkelijkste weg voor mij. Of moet ik omhoog door de zoldervloer en door het dak? Lastige weg .

hallo Beun,

weet je of de gaskachel een open of een gesloten systeem betreft.
Dit is te zien aan de uitlaat als deze twee buizen in elkaar heeft,vaak is de maat 100/150MM dan is het een gesloten systeem.
Bij een gesloten gaskachel systeem mag je de gevel uit en met een open systeem moet je naar de nok van de woning