125 naar 100 mm
Citaat van hans-hon op 20 april 2010, 08:11Ik heb een houtkacheltje (4kW) met een uitlaat van 125 mm.
Maar mijn schoorsteen krijgt een RVS-pijp van 100 mmm.
Kan ik de kachel met een verloopstuk veilig aansluiten, of beïnvloed dit verschil de trek teveel?
Vriendelijke groet, Hans
Ik heb een houtkacheltje (4kW) met een uitlaat van 125 mm.
Maar mijn schoorsteen krijgt een RVS-pijp van 100 mmm.
Kan ik de kachel met een verloopstuk veilig aansluiten, of beïnvloed dit verschil de trek teveel?
Vriendelijke groet, Hans
Citaat van kachelman op 20 april 2010, 08:57Beste Hans,
Hoe lang is jou rookkanaal en wat is het type houtkachel wat er gestookt wordt?
Mvg
De kachelman
Beste Hans,
Hoe lang is jou rookkanaal en wat is het type houtkachel wat er gestookt wordt?
Mvg
De kachelman
Citaat van hans-hon op 20 april 2010, 09:39Beste Hans,Hoe lang is jou rookkanaal en wat is het type houtkachel wat er gestookt wordt?
Mvg
De kachelmanBeste Kachelman,
Mijn rookkanaal is 16 meter. Mijn kachel is een stovax brunel 1a.
Het is dus maar een kleine kachel de effectieve uitgang van de kachel is 120 mm.Groeten, Hans
Hoe lang is jou rookkanaal en wat is het type houtkachel wat er gestookt wordt?
Mvg
De kachelman
Beste Kachelman,
Mijn rookkanaal is 16 meter. Mijn kachel is een stovax brunel 1a.
Het is dus maar een kleine kachel de effectieve uitgang van de kachel is 120 mm.
Groeten, Hans
Citaat van kachelman op 20 april 2010, 09:57Beste Hans,
Dan is het geen probleem om deze houtkachel veilig te verkleinen.
de schoorsteen is lang genoeg en de kachel kan dit wel aan.
Beste Hans,
Dan is het geen probleem om deze houtkachel veilig te verkleinen.
de schoorsteen is lang genoeg en de kachel kan dit wel aan.
