Hallo,
Na uren zoeken op internet en het aflopen van verschillende firma's hoop ik dat jullie kunnen helpen.
Even de situatie schetsen. Ik heb een overdekt terras gebouwd van 9 m op 4 m. Aan 1 kant open en 3 kanten toe. Het dak loopt in een spits. Hier heb ik een open haard in gemetst van 1 meter breed en 1.8 meter hoog met vanboven een eiken balk. Vanaf 1.8 meter heb ik een trechtervorm gemetst naar schouwpotten van 20/20. Het zijn een sooort dubbelwandige potten met een kleine opening tussenin. Hier rondom heb een facade steen gemetst. De schouwpijp is ongeveer 5 meter lang en steekt 30 cm boven de nok van het dak uit. De schouw trekt wel een beetje maar soms komt er ook damp voor de schouw door naar binnen toe. Ik heb al geprobeerd de vuurhaard hoger te leggen naar de schouwpijp toe maar helpt niet veel. Ik heb de opening aan de voorkant ook al wat kleiner gemaakt maar ook niet echt een verbetering. Waar zit de fout bij deze constructie? Zou een trekkap bovenaan op de schouw helpen? Wie oh wie kan mij helpen? Thxs
Slechte trek open haard schouw
Started by PROXIPIET, Nov 13 2009 01:48 PM
No replies to this topic
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users