Jump to content

oude schoorsteen

3 replies to this topic

#1 Gastbezoeker-j.jansen_*

Gastbezoeker-j.jansen_*
  • Guests

Posted 09 October 2011 - 04:06 PM

WE hebben een oud huis met hoge oude schoorstenen.
In de voorkamer hebben we een open haard met ook een oude schoorrsteen die op veel plaatsen lekt.
Ik heb vernomen dat er een methode bestaat om zo'n schooorsteen te renoveren door hem vol te storten met beton en dan door het beton een nieuw kanaal te boren.

Kent iemand deze techniek of evt een bedrijf dat dit zou kunnne uitvoren

pelletkachel

#2 Kachel forum

Kachel forum

Administrator

• Root Admin
  • PipPipPip
  • 1500 posts

Posted 12 October 2011 - 07:44 AM

Dit wordt gedaan dmv een flexibele buis en afstorten met vermiculite, zoek gewoon even op google naar flexibel rookkanaal en dan komen de winkels vanzelf naar voren.
Sponsor van het kachelforum Euron kachels kijk voor pelletkachels op pelletkachels of op Dielle pelletkachel

#3 Gastbezoeker-jan_*

Gastbezoeker-jan_*
  • Guests

Posted 15 October 2011 - 01:58 PM

schreef(kachelman @ Oct 12 2011, 07:44 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Dit wordt gedaan dmv een flexibele buis en afstorten met vermiculite, zoek gewoon even op google naar flexibel rookkanaal en dan komen de winkels vanzelf naar voren.

Die truc ken ik ,maar lijkt niet geschikt voor onze open haard.
Bij kachels (gas,hout etc) kan de flexibele pijp aangesloten worden op de uitvoer van de kachel
Maar bij onze openhaard loopt het begin van de schoorsteen scheef en taps toe naar het schoorsteenkanaal.
Dit is ook vrij hoog in de open haard.
En daar is het volgens een geraadpleegde deskundige niet mogelijk een goede aansluiting op de flexibele pijp te maken,zonder dat de rook langs de flex gaat lekken.
Ook het maken van een stalen koepel waarop de flexibele kan worden aangesloten lijkt niet mogelijk.
Vandaar de door weer een ander aangedragen oplossing met beton storten en kanaal boren.

Wie weet daar meer van

Groet

Jan

#4 Gastbezoeker-Anneli_*

Gastbezoeker-Anneli_*
  • Guests

Posted 4 weeks ago

Hey! ik ben nieuw op het gebied van forums en weet daarom niet of ik op de juiste plek ben hier dit was een van de bovenste zoekoopdrachten die over schoorstenen ging en ik heb wat hulp nodig met mijn schoorsteen). 

Ik en mijn man hebben laatst een oud huis gekocht met een prachtige schoorsteen. Helaas is die schoorsteen oud en kan die niet meer aan ivm dat de binnen en buitenkant verrsleten zijn en al jaren niet meer zijn schoongemaakt. Nu vraag ik me af of dat makkelijk zelf te doen is of dat ik daar een partij voor moet inschakelen. 

ik heb op een paar websites gekeken en vraag me af of jullie ervaring hebben met deze partijen en of werkzaamheden.

Schoorsteen reperatie

Schoorsteen reperatie

kunnen jullie mij laten weten of zo iets de moeite en geld waard is of dat ik het beter zelf met mijn man kan doen.

Alvast bedankt :D

Reply to this topic

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users